Monthly Archives: október 2013

Hasznos tippek jóga gyakorláshoz

Üres gyomorral jógázzunk: legalább három órával főétkezések után vagy egy órával a könnyebb étkezések után. Várjunk addig, amíg üresnek nem érezzük a gyomrunkat. Tartózkodjunk a fürdéstől a gyakorlás előtti és az azt követő fél órában. A forró és hideg zuhany túlérzékennyé teheti az izmokat. Ha közvetlen jógázás után lezuhanyozunk, legyengítő hatása lehet a lemosott ásványi sók elvesztése miatt.

Continue Reading →

Feszültségoldó jóga

Hatásában a jóga az ellazulás szisztematikus, fokozatos fejlődése. Először a testhelyzeteken keresztül kioldjuk a fizikai feszültségeket. A fizikai ellazulás ugyanakkor az érzelmi traumák feloldását is magával hozza. Ez azért történik így, mert azok az érzések, melyeket nem engedünk magunknak teljesen átélni felbukkanásukkor, hanem elnyomunk magunkban, az izmaink és szerveink szöveteiben fizikailag, bekeményedések, megmerevedések formájában raktározódnak el. A jóga ászanák végzésével ezeket a fizikailag megnyilvánuló feszültségeket feloldjuk az izmokban és a szervekben egyaránt, és ezzel együtt az általuk hordozott érzelmi feszültségek is kioldódnak.

Continue Reading →

A jóga hatása

Sajnos a jóga célja beszennyeződött az emberi fantázia miatt. Sokan azt remélik, hogy a szamádhi, a móksa vagy a káivalja állapot fel fogja szabadítani őket a felelősségtől és kötelezettségektől, és azokat maguk mögött hagyhatják. Azt hiszik, a jóga a tökéletes Paradicsomba viszi őket, mely különbözik attól a világtól, melyben mi, közönséges halandók élünk.

Ebben a paradicsomi állapotban, ahová hitük szerint jutni fognak, a tökéletes emberi tulajdonságokat élvezik majd, és magasztos transzcendens élményeket fognak átélni. Abban reménykednek, hogy véget ér a magányosságuk, megszabadulnak a vágyaktól, élvezik a tökéletes bölcsesség, béke és szeretet gyümölcseit, és tiszták maradnak az emberi érzelmek zűrzavarától.

Continue Reading →

A jóga és a hát

Testünket mindenekelőtt az formálja, ahogy bánunk vele, ahogy használjuk. Ha évekig, sőt évtizedekig keveset mozgattuk, és sokat voltunk kénytelenek ülni, akkor izmainkban és elsősorban a kötőszöveteinkben néhány tipikus megrövidülés fordulhat elő. Ezenkívül általános erőhiányban és a tartás gyengeségében szenvedhetünk.

Continue Reading →