Az vagy amit megeszel – avagy ha a fagyi visszanyal

Nincs értékesebb dolog az egészségnél!

Vegetáriánus egészséges életmód

Egészséges életmód

Ezen azt hiszem nincs is mit vitatkozni, bár többségünk- különösen fiatal korban- nyilvánvalónak veszi, hogy egészséges és nem törődik magával, az egészséges étrenddel. Értékét sem érzékeli mindaddig míg meg nem betegszik. Pedig szervezetünk gyakran, különböző módon jelzi felénk, hogy nem bírja már.

Ennek tünetei nagyon sokfélék lehetnek. Többek között az allergia, migrén, emésztési zavarok, kimerültség, hízás, asztma, reumatikus ízületi gyulladás, bőr panaszok, fájdalmak, nyilalások és még folytathatnánk a sort. Biztosan tudható azonban, ha immunrendszerünk a megfelelő tápanyaghoz jut, akkor fokozódik aktivitása és szervezetünk ellenállóbb lesz a különböző fertőzésekkel, betegségekkel szemben ugyanúgy, mint bármelyik halálos kórral szemben.

Jó, de mi a megfelelő étrend? Mi az amivel kiválthatjuk elmebeteg korunk új és régi betegségeit? Néhány ezer évvel ezelőtt az ősi Indiában már tudták a megfejtést a kérdéseinkre, bár attól tartok nem mindenki fog örülni a hírnek, miszerint mindezeket vegetáriánus étrenddel, mozgással és ellenőrzött, irányított egészségesen működő tudatunkkal tudjuk elérni.

A hagyomány tanításai szerint, ez a táplálkozási forma, a laktovegetáriánus, amely tiszta, egyszerű, természetes ételekből áll, amelyek könnyen emészthetőek, és elősegítik az egészséget.

„Mivel a tápláléklánc kezdetén található élelmet közvetlenül a Nap táplálja, ennek a legnagyobb az életet elősegítő hatása. Az állati hús “másodkézből” származó tápanyagforrás, így alárendelt szerepet tölt be. Minden természetes élelem (gyümölcsök, zöldségek, magok, diófélék és gabona) különböző mennyiségben és mértékben tartalmazza az alapvető tápanyagokat és a növényi fehérjék könnyen feldolgozhatók a szervezet számára.

Sokan azon aggódnak, hogy vajon elég fehérjéhez jutnak-e. A tejtermékek, a hüvelyesek, a diófélék és a magok biztosítják a vegetáriánusok számára a megfelelő fehérjeforrást. A jógatáplálkozás valójában ennél is igényesebb, figyelembe veszi az étel elmére gyakorolt finom hatásait, és elkerüli a túlzottan izgató hatású ételeket. Előnyben részesíti azokat, amelyek nyugtatják az elmét és élesítik a gondolkodást.

A táplálkozás megváltoztatását fokozatosan lehet bevezetni. Elkezdhető az elfogyasztott növények, gabonafélék, magvak és diófélék adagjának növelésével, amelyek fokozatosan helyettesítik a húst, míg végül az teljesen el is hagyható.A Jóga-táplálkozás magas szintű egészséghez, élénk intellektushoz és derűs, nyugodt elméhez segít hozzá.”

Eddig az elmélet.

Már hallom is a (jogos) kérdéseket:

  • Hogy kezdjek neki?
  • Mostantól ne egyek húst?
  • Mi a megfelelő mozgásforma?
  • Hogy valósítható ez meg a hétköznapokban?
  • Ha tartom ezt az étrendet változhat az alakom is?
  • Igaz ez, miért higgyek nektek?

Először is nem kell megijedni. Amit az ember igazán akar azt el is éri.

Idővel.

És éppen ez az amit látnunk kell, pontosan olyan gyors és meggyőző lesz a változás amennyi energiát belefektetünk. Ha érdekel téged a kérdésekre adott válasz, olvasd el a pénteki második részt, ahol igyekszünk részletesen is kifejteni mit kell tenned.

Addig is kerüld a mesterséges anyagokat, fogyasztószereket, csodapirulákat!

Élj békében önmagaddal és a világba is béke költözik.

És tudd, mindig van megoldás…

Namaste