Hot jóga Budapest

Hot jóga a belvárosban

Hot Jóga Budapest

Megfigyelések szerint azok, akik meleg éghajlat alatt élnek, általában hajlékonyabbak, mint azok, akik hideg éghajlat alatt élnek. Mivel a jóga Indiából származik, igen meleg éghajlat alatt alakult ki. Az izmok nyújtása és az ízületek lazítása sokkal könnyebb melegben. Hidegben ne jógázzunk. A hideg téli levegő pontosan úgy hat, mint a huzat. A hűvös légáramlat és a gyakorlatok hatására felmelegedő test között akkora a kontraszt, hogy lemerevedhetnek, akár meg is húzódhatnak az izmaink. Ha a gyakorlatok megkezdése előtt úgy érezzük, hogy lehűlt a bőrünk, kapcsoljuk be a fűtést.

Minél magasabb a hőmérséklet, annál könnyebben kilazulnak, megnyúlnak és átstrukturálódnak az izmok és más testszövetek. Ám az izmok kilazulásával párhuzamosan a szalagok és inak is veszítenek szilárdságukból. Ez húzódáshoz, sőt, szélsőséges esetben akár ficamhoz is vezethet. A nagy melegtől ugyanakkor elálmosodhatunk, fájni kezdhet a fejünk, és elfáradhatunk. Ezért kísérleteztük ki a Jóga Lifeban azt a középhőmérsékletet a hot jógához (kb. 32C), amely mellett még kényelmesen tudunk jógázni. Ne feledjük, hogy nyáron kevesebb fűtés is elég, mert az izmok könnyebben átállnak.

Ha otthon jógázol, akkor ügyelj arra, hogy a szobahőmérséklet ne legyen sokkal magasabb, mint a kinti hőmérséklet. Ez ugyan megkönnyíti a gyakorlást, de nem biztos, hogy hosszú távon is jól jársz vele.

A jóga megizzaszt. Tűzgyakorlatnak is nevezik, amelyben az izzadás mint izzás kiégeti, kitisztítja a szervezetünket. A gyakorlatok által keltett hő elősegíti a sejtek méregtelenítését. A hőtermelés hatására a nedvek könnyebben kicsapódnak a bőrön. A kicsapódott folyadék olyan zsírolvadékokat is tartalmazhat, amelyek méreganyagokat rejtenek magukban. Az izzadtság hőpajzsként funkcionál a bőrön. Nedves szigetelőrétegével megvéd a hűvösebb kinti levegőtől, így a gyakorlással keletkezett hő benne marad a szervezetben, és lágyítja a szöveteket, lazítja az ízületeket, és kihajtja a méreganyagokat.

Az izzadást munkával kell elérni. Lehet, hogy dinamikusabban kell jógáznunk, hogy izzadjunk. Ez vonatkozik egyrészt a pózok gördülékeny összekötésére, másrészt az egész test belső aktiválására.