Jóga, a belső nyugalom megvalósítása

jóga budapest

Jóga

Életünket rohanó világban éljük, és lélegzetvételnyi szünetet sem hagyva robogunk át a hétköznapokon. Kevés időt szakítunk testünk kiegyensúlyozására és pihentetésére, és ez az oka annak, hogy gyakran kimerültnek és fáradtnak érezzük magunkat.

Izmaink erőtlenek, ugyanakkor testünk és lelkünk állandó feszültségtől szenved. Mindenfajta feszültség (akár testi, akár lelki) olyan energiapazarlás, aminek súlyos következményei lehetnek. Ha energiakészletünkkel túlságosan bőkezűen bánunk, tartalékaink hamar kimerülhetnek, és ez betegségek kialakulásához is vezethet.

A jóga révén azonban testi-lelki feszültségeink oldódnak, és friss energiával töltődünk fel. A gyakorlatok rendszeres végzése során felfrissül testünk és szellemünk, teherbíró képességünk megnő, és kiegyensúlyozottabbá válunk. Jógázni bárki, bármikor elkezdhet, életkortól és vallási felekezettől függetlenül.

A gyakorlást mindig légzőgyakorlatokkal kezdjük, mivel ezek segítségével újra elsajátíthatjuk a természetes vagy teljes légzés technikáját. A jógapózok, az ászanák gyakorlásakor is ki fogjuk tapasztalni a számunkra legmegfelelőbb légzési ritmust. A jógalégzés, a pránajama segít feltölteni energiakészleteinket. Ha már elsajátítottuk a teljes légzés technikáját, hozzákezdhetünk az ászanák gyakorlásához.

A gyakorlatsorok összeállítása körültekintést igényel, mivel minden ászana sajátos hatást gyakorol a testre és a lélekre. Végezzük a gyakorlatsorokat rendszeresen, lehetőleg naponta, mert így megőrizhetjük egészségünket, fokozhatjuk hajlékonyságunkat és mozgékonyságunkat, békét és megnyugvást találunk. A lazító gyakorlatok mindenütt végezhetők: munkahelyen, utazás közben vagy otthon.

Csak arra ügyeljünk – természetesen az ászanák gyakorlásakor is hogy ne szakíthassanak félbe bennünket. Kerüljük a tülerőltetést, s inkább kisebb lépésekben haladjunk a biztos cél felé. Tapasztalni fogjuk, hogy a bennünk szétáradó nyugalom és béke mennyire javítja közérzetünket, fokozza önbizalmunkat és lelkierőnket.