Jógaórák / Jógaóra típusok

Agni jóga (90 perc, kezdő, hot jóga)

 

Az utóbbi években világszerte egyre népszerűbb a felfűtött helyiségben gyakorolt jóga, amelyben az ászanák folyamatos egymásutánban következnek. Az Agni jóga gyakorlatait szintén szobahőmérsékletnél melegebb helyiségben végezzük, és a gyakorlatokat vinyászában, azaz folyamatos egymásutánban végezve érhetjük el a legteljesebb hatást. A meleg és a magas páratartalom ideális körülményeket teremt a méregtelenítéshez és az ízületi mozgékonyság növeléséhez. Ezáltal elkerülhetők a sérülések, és az emésztés tüze könnyebben lángra lobbantható. Az izzadás méregteleníti a testet, és kitágítja szervezetünk csatornáit

Az Agni jóga foglalkozások célja az, hogy mindenki megtanulja szakszerűen végezni az Agni jóga vinyásza gyakorlatsorozatot, és inspirációt kapjon a gyakorlás fenntartásához és fejlesztéséhez.

Az Agni-jóga rendszerének összeállításánál, oktatóm Gauranga Das és mestere, Acharya Kumara Swami segítségével igyekeztek megőrizni a jóga szellemi tradícióját, miközben ötvözték a nyugati ember igényeivel és lehetőségeivel, a tökéletes harmóniát, testi-lelki megtisztulást és a holisztikus egészséget kitűzve célul.

 

Power jóga (90 perc, bátor kezdőknek is ajánljuk)

 

A Power Jóga az Ashtanga Vinyásza jógán alapszik. A jóga az önismeret és a harmónia megteremtésének legjobb útja. Az órát néhány perces ráhangolódással kezdjük, majd az ászanák gyakorlása következik. Dinamikus óra, mely látványosan erősít, fejleszti az állóképességet, egyensúlyérzéket, és a hajlékonyságot. Segít az egészség megőrzésében és a fogyásban is. Óra közben az ember kikapcsol, megszűnnek a zavaró gondolatok, feloldódik a napi stressz, és ez az érzés óra után is megmarad. Az eredmény belső nyugalom, harmónia, frissesség, izomláz, és kellemes fáradtság. Az órát 10-15 perces relaxációval zárjuk. A Power Jóga órákra mindenkit, kezdőket és haladókat is szeretettel várunk.

 

Női jóga flow (90 perc)

 

A női jóga flow egy intenzívebb női gyakorlásra ad lehetőséget. A női meditációs és energetikai gyakorlatok segítenek visszahangolódni belső női minőségünkhöz, az áramló gyakorlás pedig harmonizálja a női szervezetet. Intenzíven erősítünk és nyújtunk, nyitjuk a csípőt és a mellkast, kiegyensúlyozzuk és tisztítjuk a női energiák áramlását a testben. Megtapasztaljuk és tudatosítjuk a női erőközpontokat, felszabadítjuk a bennünk lévő kreatív és teremtő energiákat, ezzel segítve azok tudatos használatát.

 

Vinyasa Flow jóga (90 perc)

 

A Vinyasa flow (vi-tudatosan, nyasa-egymás után rendezni) egy dinamikus jógastílus, amiben a testhelyzeteket sorozatokba rendezve végezzük – ezáltal folyamatos mozgássá fűzzük azokat. Elsősorban azoknak ajánljuk, akik tüzesebb, energikusabb alkatúak, vagy épp energetizáló, dinamikus gyakorlásra vágynak. Ráhangolódás és bemelegítés után napüdvözletekkel készítjük fel a testet, majd az aznapi témánk mentén végzünk álló sorozatokat, ülő gyakorlatokat, esetleg fordított pózokat. Az órát rövid relaxációval zárjuk.

 

Jin jóga

 

A Jin jóga egy passzívabb típusú gyakorlatsor. Az ászanákat / testhelyzeteket hosszan tartjuk ki, ez lehet 3-5 perc is. Paulie Zink harcművész és taoista jógatanár nevéhez kötődik, ő alapította a késői 70-es években. A Jin jóga egy nagyon hasznos kiegészítője a dinamikusabb, jangosabb gyakorlásnak, a kihívás a hosszan kitartott ászanákban rejlik, így jólesően bele lehet lazulni az adott ászanába, hogy az mélyebbre hatoljon és, hogy a nyújtás is hatékonyabb legyen.

 

Hatha jóga – energiajóga

 

A hatha jóga sokféle tartásának, mozdulatsorának és légzőgyakorlatának célja, hogy összpontosítani és irányítani tudjuk életenergiánkat. Mivel a gerincoszlopra mint az energia fő csatornájára tekintenek, testünkkel együtt áteresztőképesnek kell lennie. A hatha jóga gyakorlatsorral a gerincet és az azt körülvevő és támasztóizmokat egyenlő mértékben lazítjuk és erősítjük.

 

Gerincjóga

 

A gerincjóga jógaoktatók és gyógytornászok által kidolgozott hatékony mozgásterápia. Célja a fizikai test egészségének helyreállítása, ezáltal egy teljesebb és kiegyensúlyozottabb életszínvonal elérése. Megoldást jelent az ülőmunka miatt kialakult rendellenességekre, a lecsökkent fizikai aktivitásból fakadó testi panaszokra, és egyben jó bevezető a jóga világába.

A Gerincjóga olyan mozgásrendszer, melynek célja a fizikai test és az idegrendszer egészségének helyreállítása biztonságos, az anatómiai alapmozgásokra épülő gyakorlatsorokkal.

A Gerincjóga a gyógytorna és különböző mozgásterápiák eszköztárát ötvözi a tradicionális jóga, mindezen belül a hatha jóga ismereteivel. Az egészség elérése és megőrzése az elsődleges cél, a már kialakult elváltozásokat szakorvos segítségével kell kezelni.

 

Pilates

A Pilates gyakorlat-sorozatok jótékony hatásai:
• hát-, has- és lábizmok erősítése és formálása
• az izmok és azok tónusának erősödése
• a figyelem és az emlékezés javulása
• stresszhelyzetek kezelésének javulása
• testtartás javulása
• a gerinc és hátfájdalmak csökkentése
• az egészség javulása
• az állóképesség javulása
• a mozgáskoordináció javulása
• a munkabírás javulása

A Pilates gyakorlat-sorozatokat magyar, angol, szerb, és horvát nyelven ajánljuk.
Joseph H. Pilates alkotta meg a pilates rendszert. A gyakorlatok segítségével az ember mozdulatai erőteljessé, kifinomultabbá és könnyedebbé válnak. Az átgondolt gyakorlat-sorozatok erősítik az izmokat és elősegítik a helyes testtartást. A légzés és a szív működésének javításával csökkenthető a stressz, és megteremthető egy egyensúlyi állapot.
A Pilates gyakorlat-sorozatok megmozgatják a hasizmokat és a szeméremcsonttól a farokcsontig futó izomköteget. A gyakorlás pontos és tudatos kivitelezése összhangot teremt a test és az elme között.